KLAUZULA INFORMACYJNA
W ZWIĄZKU WYDAWANIEM DECYZJI ADMINISTRACYJNYCH I ZAŚWIADCZEŃ
W związku z realizacją wymogów art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
- Administratorem przetwarzanych Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowarach z siedzibą w Kowarach ul. Zamkowa 5, 58-530 Kowarach.
- W sprawie pytań dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować, z wyznaczonym przez Administratora Inspektorem Ochrony Danych za pomocą poczty mailowej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , tradycyjną pocztą mailową lub osobiście w siedzibie Administratora.
- Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie art. 6 ust.1 lit. c RODO w związku z realizacją przepisów: ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne, ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych, a także w celu wydania decyzji administracyjnej zgodnie z ustawą Kodeks postępowania administracyjnego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e.
- Pani/Pana danych osobowe przetwarzane będą w celu ustalenia i wypłacenia dodatku mieszkaniowego/dodatku energetycznego*, a także w przypadku dochodzenia zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach o których mowa w pkt 3 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
- organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- podmiotom dostarczającym lub utrzymującym infrastrukturę IT Administratora, usługi prawne oraz innym podmiotom, którym Administrator w celu wykonywania praw i obowiązków wynikających z zawartych umów cywilnoprawnych powierzył dane osobowe (procesorom),
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zaprzestania wypłacania dodatku.
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych na zasadach określonych w art. 15 RODO;
- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne na zasadach określonych w art. 16 RODO;
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych na zasadach określonych w art. 17 RODO;
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych na zasadach określonych w 18 RODO;
- prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na zasadach określonych w art. 21 RODO.
- W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych przez Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe.